Theoriedag Communicatieve vaardigheden

Een chauffeur is het visitekaartje voor het bedrijf richting de klant. Goede communicatieve vaardigheden zijn een vereiste. Binnen het bedrijf is het belangrijk dat de chauffeur op een efficiënte manier communiceert met zijn leidinggevende en dat collega's onderling in staat zijn op een goede manier te communiceren. Bij het OIBC leren  chauffeurs klantgericht en effectief communiceren.

De opleiding telt mee voor 7 uur praktijk nascholing m.b.t. de Richtlijn Vakbekwaamheid (Code 95). Tijdens de cursus zullen cases uit de praktijk ruim aan bod komen, waardoor de deelnemer de basisprincipes van het communicatieproces leert toepassen.

De cursus behandelt onder andere de volgende onderwerpen:

  • Het communicatieproces
  • Verschillende communicatievormen
  • Luistervaardigheden
  • Klantgericht handelen
  • Klachtafhandeling
  • Omgaan met moeilijke situaties

De dag die van 08:00 uur tot 16:00 uur duurt is volledig verzorgd.
De cursus wordt niet afgesloten met een examen, maar wel worden de studie-uren door het CBR bijgeschreven.

new_drive_image